Partner serwisu
Biznes i przemysł

Embraer i Lanzhou Aviation podpisały umowę na 20 samolotów cargo E190F/E195F

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-07-2023
Ostatnia modyfikacja:
01-07-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

Embraer podpisał list intencyjny (LoA) z Lanzhou Aviation Industry Development Group w sprawie konwersji 20 E-Jetów cargo (P2F) E190F i E195F podczas ostatniego Paris Air Show. Embraer i Lanzhou zamierzają współpracować nad stworzeniem możliwości przebudowy E190F i E195F w Lanzhou w Chinach, co wesprze i przyspieszy wprowadzenie frachtowców pierwszej generacji E-Jetów na chiński rynek.

Współpraca posłuży jako początkowy punkt wyjścia dla obu firm, aby wykorzystać swoje mocne strony, wspólnie promować rozwój branży transportu lotniczego w Lanzhou i pobudzić gospodarkę wokół lotniska. Wraz z podpisaniem umowy LoA, Lanzhou Group staje się pierwszym klientem dla konwersji P2F firmy Embraer w Chinach i bazą w Chinach dla konwersji P2F firmy Embraer.

- Możliwości w Chinach miały znaczący wpływ na proces podejmowania decyzji o uruchomieniu naszego programu P2F. Jest to rynek o rosnącym zapotrzebowaniu na samoloty towarowe, aby sprostać ogromnemu wzrostowi handlu elektronicznego i wynikającej z niego ewolucji branży logistycznej. Jesteśmy pewni tego dynamicznie rozwijającego się rynku i zawsze chętnie wspieramy dalszy rozwój tego sektora we współpracy z naszymi chińskimi partnerami. Cieszymy się, że Lanzhou Group będzie pierwszym klientem w regionie dla konwersji P2F firmy Embraer i spodziewamy się, że dzięki naszym frachtowcom E-Jet wniesiemy nową witalność na chiński rynek - powiedział Arjan Meijer, prezes i dyrektor generalny Embraer Commercial Aviation.

Embraer na początku marca 2022 r. poinformował, że wkracza na rynek przewozów cargo, wprowadzając dwa nowe typy E-Jetów: E190F i E195F. Nowe samoloty opierać się będą na przebudowaniu samolotów pasażerskich na wersję cargo tzw. Passenger To Freighter (P2F). Embraer prognozuje zapotrzebowanie rynku na 600 frachtowców E-Jet w ciągu najbliższych 20 lat. Przewiduje się, że rynek chiński będzie potrzebował 240 frachtowców tej wielkości, co stanowi 34 proc. globalnego zapotrzebowania, napędzanego przede wszystkim popytem ze strony sektora e-commerce.

E-Jet P2F

Konwersja E-Jet P2F firmy Embraer zapewni wiodące w segmencie osiągi i ekonomikę. E-Jety Freighter będą miały o ponad 50 proc. większą pojemność, trzykrotnie większy zasięg niż duże turbośmigłowe samoloty towarowe i do 30 proc. niższe koszty operacyjne niż samoloty wąskokadłubowe.

Pierwsza przebudowa na frachtowce zostanie przeprowadzona w zakładach Embraera w Brazylii i obejmie m.in. przednie drzwi ładunkowe na pokładzie głównym, system obsługi ładunków, wzmocnienie podłogi, sztywną barierę ładunkową (RCB) - barierę 9G z drzwiami dostępowymi, system wykrywania dymu ładunkowego, w tym gaśnice klasy "E" w górnym przedziale ładunkowym, zmiany w systemie zarządzania powietrzem (chłodzenie, zwiększanie ciśnienia itp.), usunięcie elementów wyposażenia wnętrza oraz przepisy dotyczące transportu materiałów niebezpiecznych.

E190F będzie mógł przewozić ładunek użyteczny o masie do 10 700 kg (23 600 lb), a E195F do 12 300 kg (27 100 lb). Zasięg każdego z nich wyniesie kolejno 4259 km (2300 nm) oraz 3889 km (2100 nm).
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Nowak (Embraer): E-Jety E2 sprawdzają się w Europie

Biznes i przemysł

Nowak (Embraer): E-Jety E2 sprawdzają się w Europie

Piotr Bożyk 13 września 2023

Airbus: Liczymy, że w końcu dostarczymy nowe samoloty do LOT-u

Biznes i przemysł

Recaro i Embraer opracują fotele dla samolotów E-Jet E1 i E2

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Embraer E195-E2 z certyfikatem stromego podejścia

Biznes i przemysł

Embraer E195-E2 z certyfikatem stromego podejścia

Piotr Bożyk 11 listopada 2023

Embraer dostarczył 43 samoloty w Q3 i zarobił ponad 100 mln dolarów

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Nowak (Embraer): E-Jety E2 sprawdzają się w Europie

Biznes i przemysł

Nowak (Embraer): E-Jety E2 sprawdzają się w Europie

Piotr Bożyk 13 września 2023

Airbus: Liczymy, że w końcu dostarczymy nowe samoloty do LOT-u

Biznes i przemysł

Recaro i Embraer opracują fotele dla samolotów E-Jet E1 i E2

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Embraer E195-E2 z certyfikatem stromego podejścia

Biznes i przemysł

Embraer E195-E2 z certyfikatem stromego podejścia

Piotr Bożyk 11 listopada 2023

Embraer dostarczył 43 samoloty w Q3 i zarobił ponad 100 mln dolarów

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5